Symposia/Congressen

Middagsymposium Provocatieve coaching

Datum: woensdag 9 april 2008
Tijd: 13.00 - 17.30 uur
Locatie: Utrecht/Regardz La Vie
Voor wie: Van docent tot leidinggevende in het primair en voortgezet onderwijs
Kennispartner: Ortho Consult (www.orthoconsult.nl)

Middagsymposium Provocatieve coaching

Wie een ezel vooruit wil krijgen, moet hem aan zijn staart trekken

Komt het u bekend voor…? Als begeleider werkt u zich in het zweet om een leerling te helpen. Hoe harder u uw best doet, met vriendelijkheid en empathie, hoe harder de leerling laat blijken niets met u te maken te willen hebben. Provocatieve coaching is een nieuwe, verfrissende manier van begeleiding waarbij de leerling het werk doet en de begeleider achterover leunt vanuit het principe ‘Wie een ezel vooruit wil krijgen, moet hem aan zijn staart trekken…’

Het succes van provocatieve coaching bestaat uit de onmisbare elementen: humor, warmte en geloof in de kracht van de leerling en geloof in je eigen kracht. Wie hiermee aan de slag wil gaan zal op dit middagsymposium en daarna op school een heerlijke tijd beleven.

Bent u er klaar voor zich aan de staart te laten trekken?
Middagsymposium ‘Provocatieve coaching’
m.m.v. Jan Ruigrok (leerlingbegeleider en trainer/coach) en Jaap Hollander (provocatief coach en en veelgeprezen auteur van diverse boeken over dit thema).

Programma
13.00u Inloop en koffie  
13.30u Welkom en verkenning van het programma  
13.40u Wie een ezel vooruit wilt krijgen,
trekt hem aan zijn staart!
Jan Ruigrok en Jaap Hollander
14.20u Een live voorbeeld van Provocatieve Coaching! Jaap Hollander
15.00u Koffie/theepauze  
15.20u Provocatieve Coaching op school:
mogelijkheden voor elke dag!
Jan Ruigrok
15.40u Zelf provocatief coachen,
een kleine oefening in de zaal
Jan Ruigrok
16.30u Afsluiting met een drankje en een hapje  

Uw investering

Deelname aan dit middagsymposium kost € 115,00. Dit is inclusief koffie/thee en een drankje en hapje na afloop.

Inschrijven

U kunt zich inschrijven door ons on-line inschrijfformulier te gebruiken.